0

انتخاب شوینده لباسشویی یکی از مهمترین و سختترین کارها در هنگام خرید است؛ زیرا یک انتخاب نادرست میتواند باعث خراب شدن لباسها یا کثیف ماندن آنها شود. تنوع شویندهها به قدری زیاد است که در هنگام خرید باید زمان زیادی را صرف مقایسه شویندههای موجود در قفسههای فروشگاه کنیم تا بتوانیم یک شوینده مناسب و باکیفیت انتخاب کنیم.

پس از خرید شوینده لباسشویی، شیوه استفاده از آن اهمیت زیادی دارد. استفاده از هر نوع شویندهای روش خاصی دارد و باید به آن دقت کرد. شویندهها براساس مدل ماشینهای لباسشویی، رنگ و جنس پارچهها انواع مختلفی دارند و باید به میزان مشخصی استفاده شوند.
به نظر شما، چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم تا علاوه بر تمیزی لباسها بتوانیم از رنگ و بافت آنها نیز مراقبت کنیم؟ اگر مقدار پودری که در ماشین لباسشویی میریزیم کمتر از مقدار لازم باشد، لباسها به خوبی تمیز نمیشوند و کثیف میمانند. در

چطور در ماشین لباسشویی پودر بریزیم؟

ماشین لباسشویی یکی از ضروریترین وسایل خانه محسوب میشود و خانمها وسواس زیادی در انتخاب آن به خرج میدهند. با پیشرفت تکنولوژی، شرکتهای تولیدکننده با تغییر در طراحی و کارایی محصولات خود این انتخاب را روز به روز دشوارتر میکنند. پس از خرید ماشین لباسشویی، مراقبت از آن اهمیت زیادی برای خانمها پیدا میکند؛ چون پس از مقایسههای بسیار ماشین لباسشویی دلخواه خود را خریدهاند و از خراب شدن آن هراس دارند.

یکی از نکات استفاده از پودر ماشین لباسشویی که تولیدکنندگان نیز به آن توجه میکنند شیوه اضافه کردن شوینده به ماشین لباسشویی است. از جمله عواملی که بر میزان حلالیت شوینده اثر میگذارد روش اضافه شدن آن به سیستم شستشو است. از نظر طراحی ظاهری، ماشینهای لباسشویی به دو دسته اصلی درب از بالا و درب از جلو تقسیم میشوند که روش ریختن پودر در هر کدام متفاوت است.
برای ماشینهای لباسشویی که درب آنها در قسمت بالا تعبیه شده است باید پودر را داخل مخزن شستشوی لباس ریخت. در این دسته از ماشینها برای این که شوینده به طور کامل در آب حل شود ابتدا باید شوینده را داخل دیگ ماشین بریزیم و در آب حل کنیم. پس از این که پودر در آب حل شد لباسهای کثیف را داخل دیگ میریزیم.
سیستم شستشو در آن دسته از ماشینهای لباسشویی که درب آنها در قسمت جلو تعبیه شده است کاملا اتوماتیک است و محل اضافه کردن شوینده به صورت یک کشو طراحی شده است. شیوه کار در این ماشینها به این صورت است که هر نوع شوینده اعم از پودر ماشین، مایع سفیدکننده و نرمکننده در قسمتهای مخصوص خود در کشو میریزیم و آنها بهطور خودکار وارد دیگ شستشو میشوند.

چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم؟

یکی از موارد بسیار مهمی که در شستشوی لباس باید به آن توجه داشته باشیم مقدار شویندهای است که داخل ماشین ریخته میشود. مقدار پودر شوینده نقش بسیار زیادی در تمیزی لباسها و مراقبت از سلامت ماشین لباسشویی و لباسها دارد.
از کجا بدانیم که مقدار شویندهای که استفاده کردیم اشتباه بوده است؟ حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از شستشوی لباسها از میزان تمیزی آنها راضی نبودهاید. کثیف ماندن لباسها میتواند نشانه این باشد که مقدار شوینده کافی نبوده است. از طرفی، وجود لکههای سفید روی لباس یا محفظه ماشین نشاندهنده زیاد بودن مقدار شوینده و شسته نشدن آن از روی الیاف لباس و محفظه شستشوی ماشین است.
استفاده بیش از حد پودر لباسشویی میتواند آسیبهای بسیار جدیتری به ماشین بزند. برای مثال، رسوب کردن مقدار مازاد پودر ماشین در زیر لگن شستشو باعث ایجاد کپک و بوی بد در محفظه شستشوی ماشین لباسشویی میشود. در چنین شرایطی با هر بار شستشو میکروبهای بیشتری به لباس جذب میشوند و امکان بروز حساسیتهای پوستی افزایش پیدا میکند.
برای این که بدانیم چقدر پودر در ماشین لباسشویی بریزیم باید چند نکته را در نظر داشته باشیم: 1- میزان کثیفی لباسها، 2- حجم لباسها و میزان سختی آب. هر چه میزان کثیفی، حجم لباسها یا سختی آب بیشتر باشد باید مقدار بیشتری پودر در ماشین لباسشویی بریزیم.

معمولا برای لباسهای خیلی کثیف و حجم زیاد که ماشین لباسشویی پر میشود، یک پیمانه پودر لباسشویی کافی خواهد بود. اما، اگر لباسها لکه خاصی نداشته باشند یا ظرفیت ماشین لباسشویی تا نیمه پر شود، نصف پیمانه پودر برای شستشوی لباسها کفایت میکند.

درباره نویسنده


مطالب مرتبط


نظرات کاربران (0)

نظر خود را بیان کنید