0

با شروع فصل تابستان بهترین زمان برای این است که کمد لباسهای خود را ارزیابی کنید و آیتمهای مناسب این فصل را انتخاب کنید. میتوانید رنگ ها و ترندهای این فصل را بشناسید و با توجه به آنها انتخاب های بهتری داشته باشید. البته در کنار رنگ ها و مدلها بسیار مهم است که چه جنس پارچهای را برمیگزینید. انتخاب نوع پارچه برای روزهای گرم تابستان بسیار مهم است تا شما احساس آرامش و راحتی بیشتری داشته باشید و بتوانید گرمای طاقتفرسا را تحمل کنید و از این روزهای تابستانی کاملا لذت ببرید.

جنس پنبهای

تاریخچه استفاده انسان از الیاف پنبهای در پوشاک به ۵۰۰۰ سال قبل میلاد بازمیگردد. الیاف پنبهای یکی از بهترین انتخابها برای جنس لباس در هر فصل است. زیرا مانند یک عایق رفتار میکند، در فصل تابستان بدن را خنک و در زمستان گرم نگه میدارد. برای پوستهای حساس و مستعد آلرژی بسیار مناسب است.یکی دیگر از مزایای پارچه پنبهای مقاومت آن درشستشو است و براحتی شسته و آثار لک از روی آن پاک میشود. البته باید توجه داشته باشید که احتمال آبرفتگی در این پارچه بسیار است پس در ابتدا بهتر است سایز بزرگتری را انتخاب کنید.

پارچه کتانی

پارچه کتان از ساقه گیاهی به نام فلاکس تهیه میشود و یکی از قدیمیترین الیاف پارچه محسوب میشود. این پارچه نیز مانند پنبه بسیار خنک است و هوا براحتی میتواند میان الیاف آن جریان داشته باشد. پارچههای کتان را به اشتباه همان پارچه پنبهای میدانند در صورتیکه این دو جنس کاملا با هم متفاوت هستند. البته ساختار یکسان آنها این تصور اشتباه را بوجود میآورد. پارچههای کتان کمی ضخیمتر از پارچه پنبهای هستند و الیاف کتان بلندتر از پارچه پنبهایست. از مزایای پوشاک کتان شستشوی آسان آنهاست. براحتی لکهها از بافت پارچه از بین میروند و فقط کافیست از مایع شستشوی مناسب پارچه استفاده کنید. احتیاج نیست دمای آب برای شستشو بسیار بالا باشد زیرا در طولانی مدت باعث کاشته شدن مقاومت پارچه میشوند.

پارچه لنین

پارچه لنین که کنفی هم نامیده میشود از الیاف کتان درست میشود و جنسی کمی ضخیمتر از کتان دارد. این نوع پارچه نیز برای فصل تابستان بسیار مناسب است و در تولیدکنندگان آن با ایجاد طرح و رنگهای مختلف بر روی این پارچه تنوع این محصول را بالا میبرند. از این پارچه برای تولید مانتوهای تابستانی بسیار استفاده میشود.

این سه نوع جنس پوشاک بهترین انتخابها برای فصل گرما هستند. زیرا براحتی هوا را عبور میدهند دمای بدن را متعادل نگه میدارند و به شما آرامش میدهند. حال به بررسی انواع پوشاکی که مناسب است برای فصل تابستان انتخاب کنید میپردازیم.

شلوارهای کتان

تابستان فصلی است که باید در آن از پوشیدن لباسهای جذب خودداری کنید. استفاده از شلوارهای جین ضخیم و تنگ را به فصل زمستان موکول کنید و در عوض با انتخاب شلوارهای کتان گشاد و خنک، استایلی تابستانه و راحت را برای خود فراهم ببینید. شلوارهای کتان در رنگبندی بسیار متنوعی در دسترس هستند که بسته به سلیقه شما میتوانید انتخاب کنید.

مانتو تابستانه

مانتو یکی از آیتمهای مهم خرید خانمهاست. در هنگام خرید به یاد داشته باشید که از الیاف طبیعی مانند کتان و پنبه استفاده کنید و به سراغ الیاف مصنوعی مانند اکرلیک، پلی استر و یا ویسکوز نروید. این الیاف مصنوعی هوا را کاملا درون خود حبس میکنند و باعث میشوند دمای بدن شما بیشتر شود. استفاده از این محصولات برای مدت زمان طولانی باعث گرمازدگی شما میشود.

شال و روسری

در این فصل باید روسریهای شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شالها وروسریهای نخی بروید. تنوع رنگ این شالها و روسریها در تابستان فوقالعاده است.

طریقه شستشوی لباسهای تابستانی

درباره جنس لباسهای تابستانی صحبت کردیم و مدلهایی که بهتر است انتخاب کنید. ولی باید به این نکته توجه داشت که لباسهای تابستانی دفعات بیشتری شسته میشوند و بیستر مورد آسیب قرار میگیرند. پس روش و نوع محصولی که برای شستشوی آنها استفاده میکنید بسیار اهمیت دارد تا به بافت لباس شما آسیب نزند و از عمر آن نکاهد.

درباره نویسنده


مطالب مرتبط


نظرات کاربران (0)

نظر خود را بیان کنید